3-5 yoshda bolaning o’rganishining asosiy modeli o’yin bo’lib, u o’rganish va bilishga qiziqishni saqlab qolishga imkon beradi. O’ynoqi tarzda, chaqaloq doimo yangi narsalarni o’rganishga undaydi.

Ota-onalar bolaga nafaqat o’yinchoqlar va uning atrofidagi narsalarning maqsadini tushunishga yordam berishlari, balki ba’zi narsalardan foydalanishni kengaytirish yo’llarini ham ko’rsatishlari kerak. Bu mustaqillikni, xotirjamlikni saqlab, turli vaziyatlardan chiqish qobiliyatini o’rgatadi, bu keyingi hayotda juda muhimdir.

3-5 yoshli bolaning faoliyatiga rolli o’yin elementlarini kiritib, uni mustaqil ravishda faoliyat bilan shug’ullanishga undashingiz mumkin. Farzandingizga barcha yangi o’yin syujetlarini taklif qiling, masalan, qo’g’irchoqlarni uxlash, robotning sevimli samosvaliga minish.

Ammo bu o’zingizga bola rivojlanishining turli maqsadlarini belgilashda e’tibor berishingiz kerak bo’lgan narsalarning to’liq ro’yxatidan uzoqdir.


7208df22 3e58 47d7 9fd7 - купить в Ташкенте, магазин игрушек BWAY
3-5 yoshda bolaning rivojlanishi 2

Biz 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolani uyda rivojlantiramiz

Siz bolalar bog’chasidagi mashg’ulotlar bolaning rivojlanish va yangi bilimlarga bo’lgan ehtiyojlarini qondirishning yagona yo’li deb o’ylamasligingiz kerak. Uy vazifasiga ham etarli vaqt va alohida e’tibor berilishi kerak.

Uy faoliyati turli shakl va mazmunga ega bo’lishi mumkin. Misol uchun, bola chet tilini o’rganishi, o’qish, yozish, matematikani mashq qilishi yoki mantiqiy muammolarni hal qilishi mumkin. U san’at, musiqa yoki sportga qiziqishi mumkin va bu sohalardagi mashg’ulotlar ham uning uy o’quv dasturiga kiritilishi mumkin.

Bundan tashqari, uyda ta’lim ota-onalarga farzandining ta’lim jarayonida faol ishtirok etish imkoniyatini beradi. Ular unga topshiriqlarni bajarishda, qo’shimcha savollar berishda va qiziqarli mavzularni muhokama qilishda yordam berishlari mumkin. Shunday qilib, uydagi mashg’ulotlar nafaqat o’quv materiali, balki oilaviy o’zaro munosabatlar va mustahkam aloqalarni yaratish uchun ajoyib imkoniyatga aylanadi.

Shuni esda tutish kerakki, uy vazifasi cheksiz vazifalarga aylanmasligi yoki bola uchun qo’shimcha stress yaratmasligi kerak. Ularni shunday tashkil qilish kerakki, uning qiziqishlarini to’liq qondirish, qiziqishini uyg’otish va qobiliyatlarini rivojlantirish. Uydagi mashqlarning muntazamligi va tizimliligi ham yaxshilangan natijalarga erishish uchun muhim omillardir.

Natijada, uy vazifasi o’quv jarayoniga muhim qo’shimcha bo’lib, o’quv materialini to’liqroq va chuqurroq o’zlashtirishga yordam beradi. Ular bolaning mustaqilligi, mas’uliyati va tashkilotchilik ko’nikmalarini rivojlantirishga yordam beradi. To’g’ri tashkil etilgan uy faoliyati uning muvaffaqiyatli kelajagini shakllantirishda ishonchli tayanchga aylanadi.

– mantiqiy fikrlashni shakllantirish va rivojlantirish. Farzandingizdan ob’ektlarning shakli, rangi va o’lchamini solishtirishni, bir nechta rasm yoki narsalarni eslab qolishni va keyin bittasini olib tashlashni so’rashingiz mumkin. Qo’shma o’yinlar uchun siz maksimal o’lchamdagi jumboqlardan, stol o’yinlaridan foydalanishingiz mumkin;

– Hisoblash qobiliyati. Barmoqlaringizni yoki sevimli o’yinchoqlaringizni sanashdan boshlash kifoya;

– nutq qobiliyatlarini rivojlantirish. Bola kartochkalardagi so’zlardan jumlalar tuzishi yoki she’rlar o’qiyotganda ovozni nazorat qilish mashqlarini bajarishi mumkin (pichirlab va baland ovozda gapiring);

– ijodiy qobiliyatlarni rivojlantirish. Chizishdan tortib applikatsiyaga qadar har qanday narsadan foydalanish mumkin;

– Aloqa maxorati. Umumiy tilni almashish va topishni o’rganishga arziydi.

Bola bilan mashg’ulotlar ota-onalarning o’z usullariga yoki maktabgacha yoshdagi rivojlanish usullariga asoslangan bo’lishi mumkin. Ulardan eng mashhurlari Montessori, Zaitseva va Dyenosha. Rivojlanish dasturlarini tanlashda asosiy mezon – bolaning individual xususiyatlari va qiziqishlari, keyin sinflar samarali bo’ladi va rivojlanish uyg’un bo’ladi.

ULOSING

Sizga ham yoqishi mumkin

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan